NIEUWS

4 december 2014

Infographics: hype of trend?

Onlangs was ik op een seminar marketing management in de 21e eeuw. De spreekster maakte onderscheid tussen hypes en trends, voor marketeers wellicht een bekend onderscheid, maar voor mij nieuw. Een hype krijgt veel media aandacht, maar waait op een gegeven moment weer over. Een trend krijgt ook media aandacht, […]
12 november 2014

Waarom een specialist een slechte leraar is…

Ik ken weinig specialisten die hun vakgebied helder en simpel uit kunnen leggen en dat leidt vaak tot miscommunicatie: Als teammanager heb ik meegemaakt, dat mijn medewerkers volstrekt gedesillusioneerd terugkwamen van een informatiebijeenkomst over een reorganisatie. Hoger management gebruikte termen als ‘engagement’, ‘costs per billable item’ en ‘winning performance culture’, […]
14 oktober 2014

Niet geschoten is altijd mis…

Het is altijd een afweging hoe veel tijd je steekt in een pitch, want er is altijd een kans dat ze voor iets anders gaan ook al maak je iets waar je volledig achter staat. Voor een pitch voor QL hotels ontwierp ik iconen voor hun jaarlijkse brochure. Ik maakte […]
1 oktober 2014

Versimpelen of niet versimpelen, dat is de vraag….

Toen ik een jaar of tien was kocht mijn vader een nieuwe televisie. Mijn vader is nogal van de nieuwste snufjes, dus deze televisie was uitgerust met wel honderd functionaliteiten. Ik vroeg me destijds vooral af of die andere knoppen wel nodig waren? Aan- en uitzetten, het volume aanpassen en […]
6 september 2014

Een woord zegt meer dan duizend beelden

De potentie van het visualiseren van informatie wordt binnen bedrijven nog lang niet volledig benut. Lappen tekst, zoals PID’s, memo’s, manuals, werkinstructies en natuurlijk de vele e-mails zijn eerder regel dan uitzondering. Deze voorkeur voor tekst vindt zijn oorsprong in het onderwijs dat sterk op taal is gericht. Taal is […]
6 september 2014

Visual Logic van start

1 augustus heb ik mij ingeschreven bij de KVK en ben ik dus officieel gestart met Visual Logic. Logo en huisstijl zijn af en ik heb direct mijn eerste opdracht binnen, bij Teva Pharmaceuticals. Voor de pitch bij TEVA maakte ik deze infographic over MS en hoe Copaxone werkt. Gebaseerd […]