BLOG

29 mei 2015

Ontwerp Geboortekaartje

Onze dochter Liefke is geboren! Ookal worden er dagelijks vele kinderen geboren, voor ons is het erg bijzonder. Het kaartje heb ik uiteraard zelf ontworpen en laten drukken bij letterpers. Nu even genieten van de kleine dame.
15 april 2015

Iconen ontwerpen

Weer een nieuwe opdracht bij TEVA, deze keer iconen ontwerpen voor het Care4Lungs programma. Ik mag helaas het eindresultaat niet publiceren, maar 1 icoon kan wel!
22 maart 2015

Gevisualiseerde verpakking

Een apparaatje dat mobiele WiFi verzorgt, zonder tekst uitleggen hoe het werkt. De doelgroep is reizigers uit alle landen van de wereld, dus een Chinees, een Colombiaan of een Fransman, ze moeten het allemaal uit de verpakking kunnen opmaken wat het doet. Ik ontwierp een aantal iconen om de basis […]
10 maart 2015

Iconen Apotheek op maat.

Voor Teva maakte ik een aantal iconen/ illustraties voor een folder voor apotheken. Weer een leuke opdracht afgerond!
20 januari 2015

Abonnement op eigen werk

Toen ik nog in het bedrijfsleven werkte sleepten projecten jaren voort zonder dat er echt een einde aan kwam. Het mooie van mijn huidige vakgebied is dat het relatief kortlopende projecten zijn met vaak een fysiek eindresultaat. Vandaag viel bijvoorbeeld de nieuwste Skepter bij mij op de deurmat. Ik gaf […]
4 december 2014

Infographics: hype of trend?

Onlangs was ik op een seminar marketing management in de 21e eeuw. De spreekster maakte onderscheid tussen hypes en trends, voor marketeers wellicht een bekend onderscheid, maar voor mij nieuw. Een hype krijgt veel media aandacht, maar waait op een gegeven moment weer over. Een trend krijgt ook media aandacht, […]
12 november 2014

Waarom een specialist een slechte leraar is…

Ik ken weinig specialisten die hun vakgebied helder en simpel uit kunnen leggen en dat leidt vaak tot miscommunicatie: Als teammanager heb ik meegemaakt, dat mijn medewerkers volstrekt gedesillusioneerd terugkwamen van een informatiebijeenkomst over een reorganisatie. Hoger management gebruikte termen als ‘engagement’, ‘costs per billable item’ en ‘winning performance culture’, […]
14 oktober 2014

Niet geschoten is altijd mis…

Het is altijd een afweging hoe veel tijd je steekt in een pitch, want er is altijd een kans dat ze voor iets anders gaan ook al maak je iets waar je volledig achter staat. Voor een pitch voor QL hotels ontwierp ik iconen voor hun jaarlijkse brochure. Ik maakte […]
1 oktober 2014

Versimpelen of niet versimpelen, dat is de vraag….

Toen ik een jaar of tien was kocht mijn vader een nieuwe televisie. Mijn vader is nogal van de nieuwste snufjes, dus deze televisie was uitgerust met wel honderd functionaliteiten. Ik vroeg me destijds vooral af of die andere knoppen wel nodig waren? Aan- en uitzetten, het volume aanpassen en […]